Waar vind je de GDPR-instellingen en wat betekenen ze?

GDPR is een zeer belangrijk onderdeel in onze samenleving. 

In onze agenda hebben we een onderdeel GDPR waar je verschillende elementen kan instellen.

GDPR instellingen mbt afspraken + Historiek

1. Ga naar persoonlijke voorkeuren > agenda voorkeuren

2. Je ziet vervolgens onderstaande onderdelen: 

Afspraken anonimiseren: Hier kan je instellen dat de naam verdwijnt van de persoon die een afspraak geboekt heeft. Je kan instellen vanaf welke moment, na de afspraak heeft plaatsgevonden, hij geanonimiseerd kan worden. 

Afspraken archiveren: Je kan er voor kiezen om de afspraken te archiveren naar een bepaalde tijd dat de afspraak heeft plaatsgevonden. 

Afspraken verwijderen: Je kan instellen dat de afspraken standaard na een bepaalde tijd verwijdert dienen te worden in de agenda. 

Agenda historiek verwijderen: Na een bepaalde tijd dat de afspraak heeft plaatsgevonden, kan je instellen dat de historiek verwijdert dient te worden.

LET OP

  • de instellingen van bovenstaande onderdelen kunnen niet ongedaan worden. Je kan de instellingen terug aanpassen, maar dan zal bepaalde data verloren zijn. 
  • Deze instellingen moet je doorvoeren in al je agenda's, indien je dit overal wenst toe te passen.

GDPR instellingen mbt Klanten + Bezoekersregistratie

1. Bij algemene instellingen heb je ook een knop 'groep voorkeuren'. 

2. Als je deze opent zie je ook een tabblad 'GDPR'. Je ziet hier volgende parameters. Je kan deze zelf instellen zoals je wenst.

Het onderdeel 'klanten' heeft betrekking tot alle klantgegevens die onthouden worden in de agenda. Bij het boeken van een afspraak kan de klant een geboortedatum invullen, indien dit gebeurd wordt deze persoon als 'klant' geregistreerd in de agenda.