Hoe start je een synchronisatie tussen je Appoint agenda en Google agenda?

Om van start te gaan met je synchronisatie kan je best eerst contact opnemen met een Appoint helpdeskmedewerker. In je account dienen wij je toegang te geven tot de optie synchronisatie. 

1. Ga naar Persoonlijke instellingen > Beheer synchronisaties 

mceclip0.png

2. Als je voor een google synchronisatie kiest, klik je rechts "verbinden". 

mceclip1.png

3. Vervolgens opent er een externe link naar je google-pagina. Duidt aan welk e-mailadres je wenst te synchroniseren met je Appoint agenda. 

4.  Klik vervolgens op "toestaan". Hierbij geef je toestemming om je account te koppelen met de appoint agenda. 

6. Volgende onderdelen dien je in te vullen in je appoint instellingen: 

  • Appoint locatie: Je kan er voor kiezen een nieuwe locatie aan te maken, zodoende dat de afspraken die via google gesynchroniseerd worden een eigen lay-out ontvangen. Zo kan je een duidelijk onderscheid zien. Indien dit niet nodig is, kan je je gewenste locatie aanduiden in het menu. 
  • Google agenda: kies welk onderdeel je wenst te synchroniseren. 

7. Je ziet de status "unapproved" verschijnen onder Google Calendar. Dit wil zeggen dat de synchronisatie is aangevraagd, maar nog goedgekeurd dient te worden door Appoint. Contacteer de appoint om de synchronisatie goed te keuren. 

SS_Google_sync_2.png

8. Zodra Appoint de synchronisatie goedgekeurd heeft, wordt de status gewijzigd naar "Running". Dit wil zeggen dat de synchronisatie in verwerking is. 

SS_google_sync_3.png

9. De eindfase is de status "Queued". Deze status wordt automatisch aangepast. 

SS_Google_sync_5.png

LET OP: Je kan geen twee e-mailadressen synchroniseren met je Appoint agenda. Bijvoorbeeld: je privé e-mailadres en je werk e-mailadres. Je kan maar één van beide kiezen om te synchroniseren.