Hoe stel je een automatische SMS in?

Het is handig dat je automatisch een SMS kunt sturen naar klanten die een afspraak hebben geboekt, zodat je hen snel en tijdig kunt herinneren. Dit bespaart tijd en zorgt ervoor dat klanten altijd op de hoogte zijn van hun afspraak.


Om een automatische SMS in te stellen, volg je onderstaande stappen:

  1. Ga naar ‘Communicatie’ en klik op ‘SMS versturen’.

  1. Klik rechtsboven op ‘Automatische SMS instellen’.
  2. Klik nu rechtsboven op ‘+ Nieuwe template toevoegen’.

  1. Vul de gevraagde velden in om je SMS op te stellen.

  • Titel: Titel v/d SMS
  • Inhoud: De inhoudelijke tekst die je wenst te versturen.

Tip: Je kunt een SMS instellen in twee talen. Zo kun je bijvoorbeeld de boodschap zowel in het Nederlands als in het Frans versturen door van taal te wisselen.

  1. Je kan kiezen om  dit te versturen naar alle agenda’s, alle locaties en alle types door deze vakjes aan te vinken.
  2. Wil je dit enkel doen voor specifieke agenda’s, locaties of types? Vink dan het vakje uit.
  • Nu krijg je een overzicht van elke agenda, locatie of type die je op deze manier kunt aan- of uitvinken.

Vink je bijvoorbeeld het vakje ‘Alle types’ uit, dan zie je nu alle types verschijnen.

  • Vink aan voor welke type afspraken je deze template wilt instellen.

  1. Klik op ‘Opslaan’ onderaan de pagina.

Het template wordt nu nog niet verzonden. Hiervoor moeten we eerst een tijdstip instellen:

  1. Klik op ‘Communicatie’, vervolgens op ‘SMS versturen’.
  2. Klik rechtsboven op ‘Automatische SMS instellen’.
  3. Nu zie je de aangemaakte template. Klik op het ‘klok’icoontje, onder ‘Acties’.

  1. Klik nu op ‘+Nieuw tijdstip toevoegen’.

  1. Kies de gewenste regel (bijvoorbeeld dagelijks) en het gewenste tijdstip onder ‘Regelwaard’.

  1. Klik op ‘Opslaan’. Je tijdstip werd nu succesvol toegevoegd!

Om een bestaand template te wijzigen, klik je steeds op het ‘potlood’icoontje onder ‘Acties’.