Hoe maak je een gebruiker aan?

GEBRUIKER AANMAKEN 

1. Ga naar het onderdeel 'Algemene instellingen' en klik op 'gebruikersbeheer':

2. Je ziet nu een overzicht van alle gebruikers en beheerders.

3. Klik rechtsboven op de knop 'gebruiker toevoegen'

4. Je krijgt nu volgend scherm

Volgende velden zijn verplicht:

  • Rechtengroep : selecteer de juiste rechten
  • Gebruikersnaam : e-mailadres 
  • Voornaam / achternaam
  • E-mailadres

5. Klik vervolgens op 'opslaan' beneden.
Je zal nu zien dat de gebruiker toegevoegd is in de lijst met gebruikers.

GEBRUIKER AAN GROEP TOEVOEGEN

1. Ga naar 'groepenbeheer' rechtsboven

2. Je ziet in dit overzicht de groepen. Alle agenda's en gebruikers worden in een groepen of groepen gestoken.

  • Indien je meerdere groepen ziet, is het mogelijk dat er een onderverdeling in agenda's is, waardoor x aantal personen enkel agenda x zien en niet de overige agenda's
  • Indien je maar één groep ziet, wilt zeggen dat alle gebruikers alle agenda's zien. 

Open de juiste groep dmv het potloodje

3. Ga naar het tabblad 'gebruikers'. Je ziet hier een oplijsting van alle personen die in deze groep zitten. In het tabblad 'agenda's' zie je alle agenda's die verbonden zijn met deze groep en gebruikers.

4. Type de naam bij 'account toevoegen'. hij zal een suggesties geven van namen die gelinkt zijn aan het woord dat je intypt. Duidt de naam aan en dan zal hij / zij zo getoond worden:

5. Klik vervolgens op 'opslaan'.