Kan je je online agenda op non-actief plaatsen indien je synchronisatie in error is?
Er bestaat een parameter waarmee je kan instellen dat je agenda online niet meer ingeboekt kan worden, indien je synchronisatie in error staat.
Je kan dit activeren door volgende stappen te volgen:
1. Ga naar "Persoonlijke instellingen"
2. Klik vervolgens op "Agenda voorkeuren"
3. Ga naar het derde tabblad. Dit noemt vaak klant, burger, inwoner,.. (afhankelijk van de aanspreking die ingesteld staat onder 'Tools' --> 'teksten instellen')
4. Bij de laatste parameter dien je deze instelling correct te plaatsen. Je hebt hier verschillende mogelijkheden:
- Synchronisatie niet verplicht. Beschikbare afspraak sloten worden altijd getoond.
- Google synchronisatie verplicht. Er worden geen beschikbare tijdsloten getoond indien synchronisatie inactief.
- Exchange synchronisatie verplicht. Er worden geen beschikbare tijdsloten getoond indien synchronisatie inactief.
- O365 synchronisatie verplicht. Er worden geen beschikbare tijdsloten getoond indien synchronisatie inactief.
- Zoom synchronisatie verplicht. Er worden geen beschikbare tijdsloten getoond indien synchronisatie inactief.
Indien je hier selecteert dat eender welke synchronisatie verplicht is, wilt het zeggen dat de sloten niet getoond worden wanneer een klant een afspraak wilt boeken.
Er kan dus geen online afspraak geboekt worden door een klant wanneer je synchronisatie in status 'Error' staat.
Indien je dit wenst in te stellen, dien je hier enkel de juiste soort synchronisatie aan te duiden.
5. Klik vervolgens op "Opslaan"
6. Optioneel: Je kan een gepersonaliseerde tekst toevoegen die getoond wordt aan de klant wanneer hij / zij geen afspraak kan boeken dmv de synchronisatie die in error staat.
Deze tekst verschilt van de tekst die getoond wordt wanneer je agenda effectief volgeboekt is.
Voorbeeld: Er kan momenteel geen afspraak online geboekt worden. Gelieve telefonisch contact op te nemen om een afspraak te boeken.
Waar kan je deze tekst toevoegen?
1. Ga naar "Tools"
2. Klik vervolgens op "teksten instellen"
3. Klik op het tweede tabblad. Dit kan klant, inwoner, burger, .. heten.
4. Scroll vervolgens naar de laatste parameter waar je een tekst kan toevoegen > "Synchronisatie gedrag foutmelding"
5. Noteer hier de tekst die je wenst te tonen aan je klanten.
6. Klik vervolgens op "Opslaan"
LET OP: Zowel de activatie als de tekst dien je in te stellen per agenda.