Hoe verstuur je een automatische e-mail?

Je kan een automatische e-mail uitsturen naar je klanten.

Er zijn hiervoor verschillende opties:

  • 1 dag op voorhand
  • Dagelijks op een bepaald tijdstip 

Hoe stel je een automatische mail in?

  • Ga naar Communicatie > Mail versturen

  • Klik rechtsboven op "Automatische mails instellen"
  • Klik op " +Nieuwe template toevoegen"

  • Maak de e-mail op door alle velden in te vullen.
    • Titel: Titel van de e-mail
    • Inhoud: De inhoudelijke tekst die je wenst te versturen 
      • Je kan hier een link in verwerken
    • Alle agenda's: Vink aan bij welke agenda's je deze mail wenst te versturen
    • Alle locatie: Duid de gewenste locaties aan

      TIP: Indien je een persoonlijke e-mail wenst te hebben per agenda, dan dien je verschillende templates op te maken en telkens de juiste agenda aan te duiden waar de mail bij hoort. 

  • Klik vervolgens op "Opslaan"
  • Klik vervolgens op het klokicoontje onder 'Acties': 

  • Klik op "+Nieuw tijdstip toevoegen"

  • Stel de juiste regel in wanneer je wenst dat de mails verstuurd worden.

    • Regel: Je hebt de keuze tussen dagelijks/1 dag of 2 dagen op voorhand
    • Regelwaarde: Het tijdstip dat de mail gestuurd mag worden
  • Klik vervolgens op "Opslaan"
  • Je mail wordt nu automatisch verstuurd.