Hoe verstuur je een automatische e-mail?

e kan een automatische e-mail uitsturen naar je klanten. Er zijn verschillende opties:

  • 1 dag op voorhand
  • Dagelijks op een bepaalde tijdstip 

Hoe stel je een automatische mail in?

  • Ga naar communicatie > mail versturen
  • Klik rechtsboven op "automatische mails instellen"
  • Klik op " nieuwe template toevoegen"
  • Maak de e-mail op door alle velden in te vullen.
    • Titel: titel van de e-mail
    • Inhoud: De inhoudelijke tekst die je wenste te versturen 
      • Je kan hier een link in verwerken
    • Alle agenda's: Vink aan bij welke agenda's je deze mail wenst te versturen.
    • Alle locatie: Duidt de gewenste locaties aan

      TIP: Indien je een persoonlijke e-mail wenst te hebben per agenda, dan dien je verschillende templates op te maken en telkens de juiste agenda aan te duiden waar de mail bij hoort. 

  • Klik vervolgens op 'Opslaan'
  • Klik vervolgens op het klokje langs het potloodje: 
  • Klik op "nieuw tijdstip toevoegen"
  • Stel de juiste regel in wanneer je wenst dat de mails verstuurd worden.
    • Regel: Je hebt de keuze tussen dagelijks / 1 dag of 2 dagen op voorhand
    • Regelwaarde: het tijdstip dat de mail gestuurd mag worden. 
  • Klik vervolgens op 'opslaan'.
  • Je mail wordt nu automatisch verstuurd.